Lunna – digitaalinen asiointi

Lunna on helppo tapa olla yhteydessä palveluihimme.

Lunna on hyvinvointialueemme digitaalinen asiointikanava. Saat Lunnan kautta sujuvasti yhteyden esimerkiksi terveysasemalle, neuvolaan, hammashoitoon ja Seniori-infoon sekä yleiseen asiakasneuvontaan.  

Siirry Lunnaan(ulkoinen linkki)

Käytössäsi on kaksi toimintoa, chat ja kiireettömät viestit. Vastaamme chat-viesteihin arkisin klo 8–16. Chat soveltuu kiireellisten asioiden hoitamiseen, kuten uuden oireen selvittämiseen. Kiireettömän viestin voit lähettää ympäri vuorokauden, silloin kun sinulle parhaiten sopii. Vastaamme viestiin kolmen arkipäivän kuluessa.  

Voit käyttää Lunnaa joko sovelluksella tai internetselaimella. Käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista esimerkiksi mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Lunnassa voit asioida suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Lisäksi voit asioida myös anonyymisti seuraavissa palveluissa: sosiaalipalvelujen neuvonta, seniori-info ja asiakaspalvelu.

Mikä on Lunna ja miten sitä käytetään?

Tästä löydät tietoa Lunnan palveluista sekä ohjeita Lunnan käyttöön.

Usein kysytyt kysymykset

Tästä löydät usein kysytyt kysymykset liittyen Lunnan käyttöön. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluun

Käyttöohjeet

Tutustu Lunnaan alla olevien käyttöohjeiden ja videoiden avulla.

Mikä on Lunna ja miten sitä käytetään
Puolesta asiointi Lunnassa
Videolla esitellään Lunna, hyvinvointialueen digitaalinen asiointikanava. Näet, miten Lunnan saa käyttöön sovelluksena tai selaimella, kuinka rekisteröityminen ja tunnistautuminen tapahtuvat vaiheittain, sekä miten sovelluksesta ja selaimesta kirjaudutaan ulos. Videolla kerrotaan myös, mistä saat apua Lunnan käyttöön.

Tietosuoja ja saavutettavuus

Tutustu Lunnan tietosuoja- ja rekisteriselosteeseen sekä saavutettavuusselosteeseen alla olevista linkeistä.

Digitaalista asiointia kehitetään osittain RRP-rahoituksella.