Ge respons

Du kan ge respons på våra tjänster via responstjänsten.

Respons

I responsjänsten kan du ge respons eller ställa frågor om tjänsterna i Västra Nylands välfärdsområde. Vi strävar efter att svara på din respons inom fem arbetsdagar. Behandlingen går snabbare om du kan specificera kommunen och vilken tjänst feedbacken gäller via menyn.

Responsjänsten öppnas i ett nytt fönster via länken nedan.

Ge respons(extern länk)

Anmärkningar

Om du är missnöjd med den service, vård eller det bemötande som du fått inom socialvården eller hälso- och sjukvården, kan du framställa en anmärkning antingen i form av ett fritt formulerat brev, med en anmärkningsblankett eller, i särskilda situationer, muntligt.

Läs mer om anmärkningar


 

Vi använder även enkäter som skickas per textmeddelande för att samla in kundrespons

Efter att tjänsten har använts skickar vi ett textmeddelande till en del av kunderna där vi ber om respons på den använda tjänsten.

  • Textmeddelandets avsändare är LUVN eller numret 18102. Enkätens datasäkerhet har tryggats,
  • Det är gratis att besvara responsenkäten.
  • Responsen kopplas inte till respondenten.

Gör alltså din röst hörd om du får ett textmeddelande! Det lönar sig att ge respons, eftersom du med hjälp av den hjälper oss att utveckla våra tjänster. Vi tar gärna emot respons på vår verksamhet – vad som fungerar och var vi ännu kan förbättra. Tack för att du besvarar enkäten!